31 d’oct. 2011

Mala educació

Tot seguit us parlaré d'un tema que fa temps que em semblava que n'havia de dir alguna cosa, però mai havia arribat al punt de ràbia intensa com al que he arribat avui.

Avui som dia 1 de novembre, i per això el poble s'ha omplert de persones. Molta gent no era del poble, m'hi jugaria el coll, no he reconegut a quasi bé ningú.

El que ha passat és que m'he sentit un extranger del poble on fa 17 anys que visc, i això per què? El motiu és molt senzill, és una cosa que de vegades passa entre la gent del mateix poble, però molt esporàdicament.

El que m'ha molestat moltissim ha estat que quan anava caminant amb la meva pressa habitual per la Riera (el carrer principal del poble), he anat trobant molta gent, gent que baixava a l'ample, uns al costat dels altres. I és clar, quan trobes quatre persones que caminen d'aquesta manera, et situes a un racó de la vorera perquè així pogueu passar tots. Doncs bé, això no ha anat com m'esperava, ni s'han apartat, m'han fet caure de la vorera i a sobre m'han mirat amb una cara altiva volguent dir: mira que mal educat és aquest noi que ni s'aparta!
Això m'ha passat unes cinc vegades amb els deu minuts que trigo a recórrer tota la Riera. I jo els responc, però què s'han cregut?

A casa meva sempre m'han ensenyat a tenir respecte a la gent gran, i per tant que quan caminen m'aparti per fer-los un camí més fàcil, a sobre que em paro i m'aparto la dona aquella em dóna un cop amb l'espatlla obligant-me a baixar i em mira amb un despreci infinit!  A no, això sí que no. No entenc com pot ser que la gent sigui tant mal educada, no entenc perquè hi ha gent de la tercera edat que es pensa que per quadriplicar-te l'edat tenen preferència amb tot. Sí que la gent gran es mereix un respecte, això no ho nego, però la gent gran també ha de respectar els altres humans.

Això causa un cercle viciós, fent que molta gent que es vegi despreciada d'aquesta manera quan arribi a la tercera edat (si és que hi arriba) tracti als joves d'una manera semblant al tracte que ha rebut.
Hem d'intentar ser amables amb la gent, hem d'aprendre a viure uns amb altres respectant-nos, ja que moltes persones mai han assolit aquestes idees i ara ja és massa tard perquè les assoleixin.



P.D: no sé si m'he explicat massa bé, perdoneu-me, però és que estic encès de ràbia i això no em deixa escriuremantenint una bona estructura ni explicant-me amb claredat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada