4 de maig 2011

"Tormento" de Benito Pérez Galdós

"Tormento" és una lectura obligatòria a l'assignatura de literatura castellana de la branca d'humanitats de batxillerat. No ha tothom li ha agradat, ja que la protagonista que s'anomena Amparo és una noia de la baixa burgesia que té una personalitat una mica dèbil i com diriem vulgarment és una noia molt pava, una bleda en definitiva. Això fa que durant tota la lectura la protagonista es plantegi molt el que ha de fer o el que li correspon fer, ja que si bé és un llibre realista té algunes pinzellades naturalistes que l'influeixen.

Personalment a mi em sembla una bona lectura, potser hi ha capítols del llibre que són més feixucs i això avorreix una mica, però sincerament el final que té aquesta novel·la és fantàstic! Us dic amb el cor a la mà que és una lectura molt bona, si podeu disfruteu-la tant com he fet jo.

1 comentari:

  1. ajajajajajajja guiu em deixes que et corregeixi algunes cosetes?(amb to repel·lent eh ajajajajajjajaja, es broma) és un llibre naturalista no realista! amb algunes pinzellades realistes.. i també dir que la Amparo no es una noia molt pava, has de tenir en compte l'època en què vivia i el seu passat, no crec que l'adjectiu sigui pava.. ajajajajajjaaj m'estava mirant el teu bloc i m'ha fet gràcia comentar, a part d'aquestes coses el text està molt bé!!!!ajajajajajaj ai ho sento, fins dma!

    ResponElimina