6 de febr. 2011

Vela

A l'institut on vaig ens obliguen a fer un curset de vela durant quatre divendres. El preu d'aquest curset és de 60€.

Jo entenc que hi hagi gent que el vulgui fer, que li agradi aquest món, però no és el meu cas. A més, jo ja vaig a dues altres sortides que fem, un viatge a Madrid que val 300€ i un intercanvi amb un institut francès que val 210€. D'aquest viatges en puc treure molt de profit, són viatges culturals amb els quals podem aprendre moltes coses.

Em fa il·lusió anar a Madrid i visitar museus i llocs importants de caire històric. Tinc moltíssimes ganes d'anar a França i conèixer nova gent al mateix temps que practico un altre idioma, i conec un altre tipus de societat.

Digueu-me què en trec d'anar a fer vela? Una nova experiència? Segons la meva opinió aquesta experiència me la puc estalviar, no em fa falta per viure. No és de vital importància.

I què passarà? Malgrat els meus esforços perquè em deixin no fer vela a canvi de fer un treball escolar durant aquestes hores que l'altre gent estarà a la sortida, hauré d'anar-hi perquè ningú em donarà suport (a part d'una altra noia, la qual no s'ho pot permetre), i hauré de fer vela perquè ningú s'haurà rebel·lat.

Si no hagués de pagar res em seria igual fer-ho encara que no en tragués cap profit, però que m'obliguin a pagar això vulnera els meus drets de decidir i expressar-me lliurement. Jo no vull pagar per fer una activitat de la qual no en trauré cap profit. Les altres sortides escolars com anar el teatre bé que són obligades i molta gent no hi va (aquestes sí que t'aporten coses). Què és això? Una altra injustícia?



P.D: a part recordem que hi ha una crisi econòmica

3 comentaris:

  1. la veritat es que em sembla molt penós que opinis que no t'aportarà res, doncs qualsevols experiència que fagis a la teva vida et pot aportar coses. Entenc que si tens un problema de diners no ho vulguis fer però no sembla el teu problema.
    No cal que portis les coses a l'extrem, doncs només seràn 4 divendres i et puc assegurar que malament no t'ho passaràs.
    aixi que si vols fer una revolució com a mínim fes-la per una cosa que valgui MÍNIMAMENT la pena com la gent que s'esta MORINT de gana arreu del món!
    fes el curset i deixa't estar de blogs

    ResponElimina
  2. Bones Guiu,

    Gràcies a les meravelloses tecnologies de la informació i les xarxes socials he pogut veure que has fet aquest comentari al teu blog i després de llegir-lo, al igual que tu, et donaré la meva opinió respecte aquest tema.

    Pel que he llegit penso que el que tu entens com a "cosa de profit" és tota aquella cosa que t'aporta quelcom educatiu i/o cultural i amb això jo crec que potser t'oblides de la part lúdica/esportiva que també, com els monuments històrics o el tipus de cultura estrangers, et pot aportar una satisfacció personal. I, aquí a l'institut, ofereixen la possibilitat de fer vela per gaudir de l'activitat física des d'un altre punt de vista al qual sempre estem acostumats, em refereixo a una classe d'Educació Física normal.

    També però, trobo una injustícia, si es pot dir així, que sigui obligatori. Crec jo que el preu no és precisament el més assequible per a tothom; però bé, si tens en compte el nombre d'hores pel que respecte al preu, diria que és raonable.

    Si que tens raó en què no és una experiència vital i que si no la vius no passarà res; però a vegades en els petits detalls és on un pot aprendre més. Per exemple, en aquesta activitat podràs gaudir de tot un dia amb el teu grup classe i fer que aquest es cohesioni, també aprendre o practicar un esport com és la vela.

    En conclusió, et dono la raó en part, perquè tu hauries de poder-t'hi negar però bé, tal i com estem avui en dia, això serà molt difícil.

    Que vagi bé, ens veiem demà.

    Att,

    Pol Francisco

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies Pol per expressar la teva opinió d'una manera tant clara i ben argumentada (:

    Fins demà!

    ResponElimina