9 de gen. 2011

Indignació

Desprès de les festes nadalenques faig un balanç i com cada any trec una conclusió clara, estic indignada. Sóc una persona molt tradicional i en contra del que sembla que ara está de moda, a mi si que m’agrada el Nadal. I si hi ha un dia en concret que em fa reviure la meva infancia, és la nit de Reis. Visc amb nervis l’espera de la cavalcada igual que ho viuen els meus fills. I és aquí on arriba la meva indignació, cada any haig de sentir els mateixos comentaris de la gent quan ja han passat els Reis damunt de les seves carrosses: “Cada any surt el mateix, tanta estona esperant per això”,”Que pocs caramels que llencen” i un llarg etcétera de queixes i exigències de tota mena.

La gent s’ha parat a pensar el temps que porten els carrossaires preparant aquesta cavalcada? El temps que hi dediquen? El poc pressupost amb que compten? Es trist que no valorin la dedicació de persones, que quan acaba la seva jornada laboral, dediquen una pila d’hores a construir unes carrosses que portaran els somnis dels nens en una nit mágica. Són persones que no rebran res a canvi, només es conformarán en veure feliços a tots aquests nens i nenes encara que només sigui per una estona. Són persones que encara que ja hagi acabat la cavalcada segueixen treballant, sota corones, perruques, barbes i vestimentas reials per seguir il·lusionant a la canalla i perquè no, els més grans també.

Crec que aquesta gent que tant el decepciona els pas dels Reis per Arenys de Munt haurien d’anar altres pobles i ciutats ja que ningú els obliga a quedar-se aquí i deixar de queixar-se d’una feina molt ben feta i molt poc valorada i d’un conjunt de persones que han dedicat moltes hores a il·lusionar a petits i grans.

2 comentaris:

  1. M'agradaria comentar, però, que hi hauria més gent ajudant als carrossaires i fent la desfilada si hi hagués un millor ambient de treball el dia de les disfresses. Ja que un any hi vaig participar, des de les 4 fins a les 9 vaig estar tancat a un lloc incòmode, aglomerat i calor´ós, no vam menjar res, ni per berenar, i les gràcies les van passar per alt, no hi ha un esperit d'equip.

    Malgrat tot la baixada de carrosses va estar molt bé, i si que crec que s'hauria de valorar aquest esforç

    ResponElimina
  2. Donç veus, jo en aquest sentit no puc opinar tampoc, ja que no es el mateix perquè la feina que fan els carrossaires es,mes o menys, independent a la que es fa en el Centre la nit de reis.Suposo que et refereixes als que es vesteixen de patges, jo no se qui ho porta aquella nit, però la gent que fa carrosses queda al marge d´això. De totes maneres, en aquestes coses sempre passa el mateix, per la mala gestiò d´alguns, paguen els demés. Jo m´he queixat més que res perquè hem fa ràbia que la gent es queixi tant i valori tant poc moltes hores de feina.

    ResponElimina